.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردشگري گلستان 3 ميليون دلار درآمد داشت

معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان گفت: حوزه‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان در سال 1389، 3 ميليون دلار درآمدزايي داشته است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان، در جلسه هماهنگي با دفاتر خدمات مسافرتي استان رضا غلامي اظهار داشت: با توجه به اهميت توسعه گردشگري اين استان و اهميت درآمدزايي اين حوزه در استان، و با نظر به وجود جاذبه‌هاي فراوان طبيعي و تاريخي، گردشگري و مذهبي، در اين استان توان بالايي در جذب گردشگر داخلي و خارجي وجود دارد كه در اين راستا خط مقدم توسعه گردشگري اين استان، دفاتر خدمات مسافرتي هستند.
وي افزود: در راستاي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و ايجاد امكانات رفاهي و تفريحي نيز در استان اقدامات خوبي صورت گرفته و اين زيرساخت‌ها زمينه جذب گردشگر و توريست را فراهم آورده است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان با اشاره به سهم تبليغات استان در معرفي هرچه بهتر گلستان، خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌هاي لازم با صدا و سيما و فرودگاه‌هاي كل كشور، در نظر است تبليغات وسيعي براي معرفي استان صورت گيرد.
غلامي تصريح كرد: با توجه به پيگيري پرواز داخلي تهران ـ كلاله، دفاتر خدمات مسافرتي استان مي‌توانند پكيج‌ها و تورهاي گردشگري خود را با درنظر گرفتن اين پرواز بسته و سهم به سزايي در ورود گردشگر داشته باشند.
وي ضمن اشاره به حضور دفاتر خدمات مسافرتي گلستان در نمايشگاه‌هاي خارجي به عنوان يك سرمايه‌گذار افزود: بهره‌گيري از نظرات و توان دفاتر خدمات مسافرتي در ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري گلستان، در توسعه اين صنعت در استان موثر است.
معاون برنامه‌ريزي استاندار گلستان همچنين عنوان كرد: پروازهاي تهران ـ گرگان و اكتائو و پرواز تهران ـ‌ گرگان ـ ـ‌ عشق‌آباد و هم چنين گرگان ـ استانبول و گرگان ـ‌ شيراز در حال پيگيري است و اميدواريم راه‌اندازي اين پروازها، ظرفيت ورود مسافر به استان را افزايش داده و درنتيجه مقدمات توسعه گردشگري و درامدزايي منطقه را فراهم آورد.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان نيز در اين نشست گفت: با توجه به قابليت‌هاي گردشگري و سرمايه‌گذاري اين استان و نقش موثر دفاتر خدمات مسافرتي گلستان در توسعه اين صنعت، انعقاد بسته‌هاي تفاهم‌نامه گردشگري با كشورهاي همسايه يكي از نيازهاي ضروري اين استان است.
قربان عباسي با اشاره به نقش تورهاي ورودي به اين استان درتوسعه گردشگري، خاطرنشان كرد: تورهاي خارجي وارد شده به استان در سال 1388، 54 نفر و درسال 1389، 87 نفر بوده كه اين رقم از ابتداي سال 1390 تاكنون به 56 مسافر خارجي رسيده كه از كشورهاي تركيه، لبنان و آلمان به اين استان وارد شدند.
وي همچنين به اهميت ايجادزيرساخت‌هاي گردشگري در جذب گردشگر اشاره داشت و افزود: از سال 1384 تاكنون 1520 چشمه سرويس بهداشتي در اين استان ايجاد شده كه بعضا درحال اجرا نيز هستند.
عباسي ضريب اشغال هتل‌هاي اين استان را 45 درصد عنوان كرد و اذعان داشت: تلاش براي افزايش درصد اشغال هتل‌هاي استان ضروري است و اين افزايش ضريب اشغال با همت و همكاري دفاتر خدمات مسافرتي و افزايش تورهاي ورودي به اين استان محقق خواهد شد.
سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهاراميدواري كرد: با تلاش مضاعف دفاتر خدمات مسافرتي استان و رونق زيرساخت‌هاي گردشگري استان، سهم استان درجذب گردشگر و درآمدزايي استان افزايش يابد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.288 seconds.